Nyheder

Fremstillingsvirksomheder vil øge salget via LinkedIn

I løbet af marts og april vil en række fremstillingsvirksomheder i Randers modtage undervisning i, hvordan man bruger LinkedIn til opsøgende salg, markedføring og rekruttering. Undervisningen gennemføres i regi af Industry Smart Center Randers (ISCR), der tilbyder kurset til foreningens medlemmer. 

“Vi udbyder dette kursus, fordi vores medlemmer selv har givet udtryk for, at de gerne vil blive bedre til at bruge digitale medier, og især LinkedIn, i deres forretning. De ejerledede virksomheder har ofte travlt med den daglige drift og ledelse og derfor har de ikke altid fokus på at styrke deres tilstedeværelse på digitale medier. Det er ærgerligt, da digitale platforme, såsom LinkedIn, tilbyder virksomhederne en masse gratis muligheder for at komme tættere på både nye kunder og medarbejdere, siger ISCR projektmanager Erik Poulsen.

ISCR udbyder to undervisningsmoduler. Det første er et basismodul, hvor virksomhedsejere og andre får hjælp til at oprette og professionalisere deres personlige LinkedIn-profil. Det skal være deltagernes springbræt til at blive mere synlige på LinkedIn og samtidig lære, hvordan man opbygger et værdifuldt netværk som løbende kan styrke markedsføringen af virksomheden og dens produkter. I modul to undervises virksomhederne i, hvordan den personlige profil bruges til at finde nye kunder, markeder og medarbejdere. Helt konkret skal modulet føre til, at deltagerne lærer, hvordan man finder nye potentielle kunder, hvordan man efterfølgende finder de rette kontaktpersoner og endelig hvordan man bør tilgå disse kontaktpersoner på LinkedIn.

“Mange af vores medlemmer i ISCR nævner, at det er svært at komme igennem til indkøberne i fx Grundfos og Siemens. Ofte får man som underleverandørvirksomheder intet ud af at gå via de almindelig kanaler for at få adgang de store industrivirksomheder. Hvis man vil være mere synlig og attraktiv som underleverandør, så kan det være en rigtig god idé at bruge LinkedIn til at vise sig frem for fx indkøberne i nogle af de industrivirksomheder”, slutter Erik Poulsen.

Fakta

  • LinkedIn-kurset udbydes af ISCR i samarbejde med LinkedIn-ekspert Marianne Køpke
  • Modul 1 finder sted d. 17. marts og modul 2 finder sted d. 24. april
  • Begge undervisningsmoduler afholdes på Tradium i Randers